تکمیل پروژه حاج قاسم پس از سیزده سال

سیزده سال پس از آغاز یک جنگ خانمان‌سوز در سوریه به بهانه پروژه آمریکایی بهارعربی حالا منطقه آماده فصل تابستان است، این تغییر فصل محصول شهدای مقاومت است.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از مشرق، سید ابراهیم رئیسی، به دعوت بشار اسد، همتای سوری خود، برای انجام سفری دوروزه همراه با یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک و اقتصادی راهی دمشق خواهد شد، رئیسی نخستین رئیس‌جمهور ایران است که بعد از ۱۳ سال پا در خاک سوریه می‌گذارد.

گفته‌شده است که چینش ملاقات رئیس‌جمهور در کشور سوریه نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تحکیم جایگاه محور مقاومت افزوده‌های اقتصادی نیز داشته و یک سفر دووجهی برای تهران و دمشق است.

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری از برگزاری جشن پیروزی مقاومت در سوریه خبر داد. جمشیدی در صفحه توییتر خود نوشت: غرب آسیا یک دوره تحول ژئوپلیتیک ۱۲ ساله به‌شدت پرتنش را طی کرده که پیروز قطعی آن جمهوری اسلامی ایران و بازنده قطعی آن آمریکاست. جشن پیروزی مقاومت، در سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه برگزار خواهد شد. رحمت الهی بر حاج قاسم شهید که به همه آموخت قدرت در میدان تنها راه موفقیت دیپلماسی است. این جمله از سوی معاون رئیس‌جمهور به آن معناست که سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق، اعلام پیروزی ایران و سوریه بر تمامی توطئه‌های تحمیل‌شده به دو کشور است.

سفر رئیس‌جمهور به سوریه به دلیل تقارن با برخی تحولات درون منطقه‌ای به‌خصوص احیای روابط ایران و عربستان و همچنین دو اتفاق دیگر، یعنی تلاش سعودی برای ترمیم روابط خود با سوریه و علامت‌های مثبت از سوی جهان عرب برای ترمیم ارتباط با سوریه و همچنین تلاش‌های هماهنگ ایران و روسیه برای بهبود مناسبات ترکیه و سوریه حائز اهمیت است تا جایی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند سفر رئیسی به سوریه بسیار استثنائی است و باید تل‌آویو را نگران کند؛ به‌ویژه که این سفر اولین سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه بعد از سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرده است که رئیسی ضمن دیدار با بشار اسد، بازدید میدانی نیز خواهد داشت. این شبکه در تحلیلی نوشته است که جمهوری اسلامی ایران خواهان یکپارچه کردن و متحد کردن محور «ایران – حزب‌الله – حماس – جهاد اسلامی» است و این امر باعث می‌شود که برنامه جدیدی در خصوص سیاست خاورمیانه پیاده کند.

حالا بعد از شهادت حاج قاسم زمان آن فرارسیده‌ است تا پروژه تسویه میکروب‌های تروریستی در منطقه توسط دولت رئیسی تکمیل گردد. نهالی که در منطقه کاشته‌ایم به‌تدریج رشد کرده حالا درختی با میوه‌ها نورس است، چیدن آن به مهارتی نیاز دارد که آن باغچه کوچک را به بوستانی بزرگ تبدیل کند، سیزده سال پس از آغاز یک جنگ خانمان‌سوز در سوریه به بهانه پروژه آمریکایی بهارعربی حالا منطقه آماده فصل تابستان است، این تغییر فصل محصول شهدای مقاومت است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس