نحوه شهادت مظلومانه شهید «سلیمانی» در عالم اثر گذار است

«بهزاد دانشگر» داستان نویس و فیلمنامه‌نویس، نحوه شهادت مظلومانه شهید «قاسم را به مانند نحوه زندگی ایشان جریانی تاثیرگذار در جهان دانست.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، بعضی اتفاقات در عالم طوری رقم می‌خورد که انگار خدا خودش دست به کار شده، اسباب و وسایلش را کنار گذاشته و خواسته مثل همیشه کاری کند کارستان. جوری قلم را بچرخاند و ماجرا را رقم بزند که تا ابد از آن بگویند و بنویسند.

داستان شهادت حاج قاسم یکی از همین اتفاقاتی است که خدا خودش وسط میدان أمده، داستان شهادت در غربت، بی هوا زدن و شکل دیگری از اربا ارباشدن؛ حکایتی است که مرز و ملیت نمی‌شناسد، چیزی شبیه روضه‌های سربسته‌ای که از کودکی برایمان خواندند و جهان‌مان را تغییر دادند.

«بهزاد دانشگر» داستان نویس و فیلمنامه نویس وسط حرف‌های کارشناسی شده‌اش درباره جریانی که بعد از شهادت حاج قاسم در حوزه نشر روی داد، یکباره از خون به ناحق ریخته‌ای می‌گوید که جهان را متاثر کرد.

صاحب قلم زرین معتقد است محبوبیت شهید سلیمانی نشات گرفته از شخصیت اثرگذار اوست. شخصیتی که نحوه شهادتش درست مثل نوع زیست و زندگانی‌اش در جهان اثر گذاشت.

به عقیده این نویسنده همین اثرگذاری یکی از دلایلی بود که دست ناشران را گذاشت در دست راویان زندگی و سیره حاج قاسم و موجی راه انداخت که نویسندگان در ایران و حتی خیلی آنسوتر از مرزهای ملی، برای ادای دین خود به این فرمانده شهید، قلم زدند.

این نویسنده البته از کنار آثار بازاری و کاسب‌کارانه هم بی‌تفاوت نگذشت که در سودای سود بردن از فضای ارادت ورزی مردم به شهید سلیمانی، شروع به تولید و انتشار کتاب کردند.

غرفه مکتب حاج قاسم در میانه راهروی شماره ۱۹ نمایشگاه کتاب تهران این روزها محفلی است برای همه آدم‌های که شهید سلیمانی را دیدند و نشناختند و حتی آنها که او را ندیدند و حالا می‌خواهند بشناسند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس