جزئیات جدید از نقش اسرائیل در ترور حاج قاسم

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای ضمن منحصر بفرد توصیف کردن سردار سلیمانی گفت که تل آویو آمریکا را متقاعد کرد که سردار سلیمانی تهدیدی فوری برای نظامیان آمریکایی بوده است.

«تامیر هایمان» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل آویو، آمریکا را متقاعد کرده که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده فقید سپاه قدس «تهدیدی فوری» برای نظامیان آمریکایی به شمار می آمده است.

وی افزود: پس از آنکه گروههای نظامی سلیمانی به شکست داعش کمک کردند، آمریکا بر سر راه او ایستاده بود چون می خواست خاورمیانه را کنترل کند بنابراین، تمرکز وی از داعش به حضور آمریکا در منطقه تغییر کرد.

مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل آمریکا را درباره فعالیت های مخرب سلیمانی علیه آمریکایی ها متقاعد کرد. آمریکا به طور عمده بر مبارزه با تروریسم و نه ایران متمرکز بود. ما به ارائه اطلاعات و تحلیل های مشترک پرداخته و طی یک دوره طولانی مدت، در نهایت آنها متقاعد شدند که سلیمانی تهدیدی فوری برای زندگی آمریکایی ها و وضعیت راهبردی آن در خاورمیانه است.

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه خود اذعان کرد که سردار سلیمانی «بی نظیر» بوده و توانایی گسترده ای در فرماندهی و رهبری داشته است. وی می توانست بر روی تپه ای در سوریه بایستد و به نیروهای خود اشاره کند که چگونه راهبردی را که چند ساعت پیش طراحی و تایید آن را از رهبری ایران گرفته، به پیش ببرد.

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد: «در سال 2016 وی طرح جامعی را درباره چگونگی تضمین تبدیل سوریه به لبنان دوم ارائه داد».



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس