حاج قاسم سنگ صبورخانواده شهدا بود

مجری برنامه تلویزیونی «مثل پدر»: برنامه «مثل پدر» در وصف دلتنگی برای سردار سلیمانی است که سنگ صبورخانواده شهدا بود.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از خبرگزاری قدس آنلاین، «مثل پدر» با اجرای فاطمه افشاریان در یک گفت‌وگوی صمیمانه با فرزندان شهدا به خاطرات و ویژگی‌هایی از حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد. این برنامه رو در رو با فرزندان شهدا مجالی است برای گفت‌وگو پیرامون خاطراتی از حاج قاسم سلیمانی که رنگ و بوی پدرانگی در آن جاری‌است.

وی از دلیل حضور خود در این برنامه گفت: من خود از جنس مهمان‌های این برنامه بودم. برای عوامل تولید کننده کار و همچنین مکتب حاج قاسم که متولی اصلی کار بودند، بسیار مهم بود که این گفت وگو ها حرف دل باشد و صرفا تصنعی رسانه‌ای نباشد. من بارها در زندگی توفیق داشتم که حاج قاسم را از نزدیک زیارت کنم، هم ایشان به منزل ما آمده بودند و هم خانواده ما به دیدار ایشان رفته بودیم. بعد از شهادت پدرم حاج قاسم را عمو خطاب می کردم و سنگ صبور خانواده ما بودند. من با بسیاری از کودکانی که در کسوت مهمانی رو به روی من می‌نشستند خاطرات مشترک داشتم؛ چون همگی از جنس هم بودیم و حرف دل یک دیگر را می فهمیدیم.

این مجری تلویزیون در پاسخ به این سوال که برای حفظ مکتب و راه حاج قاسم چه باید کرد، افزود: راه حاج قاسم یعنی مردمی بودن، درد مردم را فهمیدن و هوای مردم را داشتن. در حال حاضر با افتخار اجرای ۳ برنامه تلویزیونی(صبحانه ایرانی،مثل پدر و مردم نگار) در شبکه دو را برعهده دارم و در تلاشم روی آنتن زبان مردم باشم و اگر نقد یا دغدغه‌ای هست در قالب رسانه ملی بیان کنم. اگر بنا باشد که پایمان را جای پای حاج قاسم بگذاریم اولین گام این است که در کنار مردم باشیم و دردی از آن‌ها دوا کنیم. در فضای ادبیات من به عنوان شاعر آئینی فعالیت می‌کنم و در این راستا نیز سعی کردم شعرهایی بگویم که دغدغه مردم لحاظ شود.

وی در ادامه افزود: شهدا در زندگی اهداف بزرگی را سرمشق خود قرار دادند و باید از اهداف کوچک می‌گذشتند تا به آن اهداف دست یابند. شهدا یک هدف معنوی داشتند و آن هم دیده شدن از سمت پروردگار است و این موضوع راه را برای آن ها هموار کرد تا از دلبستگی‌های دنیوی مانند عشق به فرزند و خانواده بگذرند.

افشاریان با اشاره به شخصیت حاج قاسم که در نقش عمو برای ایشان پدری می‌کردند، بیان کرد: در طی این ۳ سال، در هر برنامه‌ایی که دعوت شدم و قصد داشتم از شخصیت ایشان بگویم،فقط واژه عمو را بیان می‌کردم زیرا حاج قاسم عمویی بود که پدرانه نقش عمو را ایفا می کردند.

وی مهمترین پیام این برنامه را به تصویر کشیدن دلتنگی برای حاج قاسم دانست و عنوان کرد: توجه ایشان به فرزندان و خانواده‌های شهدا همیشه مورد توجه همگان بوده است. سردار سلیمانی شخصیتی پرمشغله و پرکاری داشتند، دائم در تردد سطح منطقه و نبرد بودند اما همین موضوع که ایشان به این چنین مسائلی اهتمام داشتند، بسیار ارزشمند است. من معتقدم این مهربانی هاست که در حال حاضر دل همه ی مردم برای ایشان تنگ و چشمانشان پر از اشک است.

مجری برنامه «مثل پدر» در خاتمه از استقبال بی نظیر مردم از این برنامه گفت: زمانی که قسمت اول این برنامه از شبکه دو پخش شد من در جریان نبودم و در اثر پیامک های محبت آمیزی که از قشرهای مختلف مردم دریافت کردم، متوجه این موضوع شدم. صحبت مردم از تمیز بودن این کار بود و به عقیده من فضایی که این برنامه در آن ساخته شد بسیار متفاوت و پرکشش بود. قطعا عنایت خدا و حاج قاسم شامل حال این برنامه نیز شده و بازخوردی که در این روزها از اطرافیانم دریافت کردم خستگی را از تن همه‌ی عوامل کار بیرون برد. در «مثل پدر» ما تلاش کردیم علاوه بر آیتم‌های گفت وگو محوری که داریم،بخش هایی از وصیت نامه سردار سلیمانی را در مدت ۳ دقیقه مرور می‌کنیم و به نظر من خواندن این وصیت نامه نقشه راه بسیار خوبی برای همه‌ی مردم است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس