“حاج قاسم” افق فراملی‌ به تمدن‌ اسلامی‌ داشت

استاد دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: سردار سلیمانی رفتار مصلحانه داشت و افق فراملی که او نسبت به تمدن اسلامی داشت، غرورآفرین بود.

مهدی انتظاری، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار یک افق فراملی نسبت به تمدن اسلامی داشت، غرورآفرین بود. قشر وسیعی از جوانان که حزب‌اللهی هم نیستند، خیلی به حاج قاسم امید داشتند.

وی افزود: یک نکته‌ای که سبب تداوم خلأ ایشان شد، ماورایی کردن و دست نیافتنی کردن ایشان است که رهبر انقلاب به آن اشاره داشتند. این امر سبب شد حاج قاسم‌ها دیده نشود. ایشان مصداق آیۀ «فَاسْتَقِمْ‏ کَما أُمِرْت» بود؛ یعنی همان‌گونه که فرمان یافته‌ای استقامت کن. منتها در ادامۀ آیه می‌فرماید «وَ مَنْ تابَ مَعَکَ»؛ یعنی آنان که همراهت به سوى خدا روى آورده‏‌اند هم ایستادگى کنند. بر این اساس، سردار به تنهایی عمل نمی‌کرد، بلکه پشت سر خود را هم نگاه می‌کرد. دست کسانی که خیلی از انقلاب دور شده بودند می‌گرفت. خیلی از ما این‌طور نیستیم. راحت به اسم ریزش‌های انقلاب دست دیگران را رها می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی رفتار مصلحانه داشت و افراد را طرد و سرکوب نمی‌کرد. ما حاج قاسم‌های فرهنگی و رسانه‌ای و دانشگاهی خود را شناسایی کنیم و اجازه دهیم آنها جلو بیایند.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس