شهیدان سلیمانی و حجازی برای اسلام و ایران عزت، اقتدار و امنیت آفریدند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهدای عزیز ما همچون سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و دیگر سرداران بزرگ جبهه مقاومت مانند سید محمد حجازی برای اسلام و ایران عزیزمان عزت، اقتدار و امنیت آفریدند.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در دومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی گفت: در تاریخ پر فراز و نشیب معاصر ایران سه رخداد عظیم پیروزی انقلاب کبیر اسلامی، پیروزی دفاع مقدس و پیروزی مدافعین حرم همچون گوهری در سپهر جهانی می درخشد.

سردار صفوی با بیان اینکه رهبری و فرماندهی این سه حادثه بزرگ را رهبرانی الهی، خردمند و شجاع عهده دار بودند گفت: بدون رهبری حضرت امام خمینی(ره) آیا پیروزی انقلاب کبیراسلامی و پیروزی در دفاع مقدس دست یافتنی بود؟ و طی 34 سال گذشته پیروزی جبهه مقاومت بدون رهبری حضرت امام خامنه ای در مقابل جبهه استکبار آیا امکان داشت؟

صفوی افزود: در این پیروزیهای بزرگ امامان بر حق به نجات کشورها و ملت های لبنان ، سوریه ، عراق و یمن و جوانانی مومن و شجاع، صبور و خردمند و مجاهدان فی سبیل الله به یاری امامان حق آمدند تا پیروزی حاصل شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اظهار کرد: خیلی حقیقت را نمی بینند. یا می بینند و لیکن نمی فهمند. خیلی ها حقیقت را می بینند ولی جرات و شهامت برای دفاع از آن را ندارند. شجاعت اقامه حق را ندارند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: شهدای عزیز ما همچون سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و دیگر سرداران بزرگ جبهه مقاومت مانند سید محمد حجازی برای اسلام و ایران عزیزمان عزت، اقتدار و امنیت آفریدند.

سردار صفوی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی های شهید حجازی در سه بخش تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد خاطرنشان ساخت: سردار حجازی یک فرمانده صاحب فکر و اندیشه و اهل تدبیر و با برنامه بود که با یک نظم و هندسه فکری بسیار قوی عمل می‌کرد و به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند بود.

این فرمانده عالی نیروهای مسلح افزود: شهید حجازی کسی بود که نهال‌های مقاومت را به مدت ده سال در سرزمین احساس و ایمان و باور ملت ایران کاشت و نیروی مقاومت بسیج را به عنوان نیروی تأمین کننده امنیت ملی و خدمت به مردم به اوج قدرت و شکوفایی رساند، آن هم در شرایط دوره ای که بسیار پیچیده و حساس بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: شهدای عزیز ما همچون سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و دیگر سرداران بزرگ جبهه مقاومت مانند سید محمد حجازی برای اسلام و ایران عزیزمان عزت، اقتدار و امنیت آفریدند.

 

 



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس