مدیرعامل موسسه منتظران منجی تاکید کرد؛

شهید سلیمانی الگوی دینداری واقعی/ نسل کودک نیازمند محتوای صحیح از شخصیت‌های ملی است

«حجت‌الاسلام محمد شجاعی» در حاشیه بازدید از غرفه انتشارات «مکتب حاج قاسم» بر ضرورت تولید محتوا و معرفی آن در سطح جهانی برای نسل کودک و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، در سومین روز از فعالیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، انتشارات «مکتب حاج قاسم» میزبان «حجت‌الاسلام محمد شجاعی» استاد اخلاق بود.

وی تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان در کشور را قابل ملاحظه ندانست و تصریح کرد: کار محتوایی در حوزه کودکان دچار ضعف است و بسیار جای کار دارد. باید با چشم انداز جهانی، مفاخر و شخصیت‌هایی مانند شهید سلیمانی را معرفی کرد، چرا که او تنها قهرمان ملی نیست و در جهان از این شخصیت به عنوان قهرمان یاد می کنند.

حجت‌الاسلام شجاعی تلاش برای تولید و انتشار اثر جهت معرفی مفاخر را ضروری دانست و افزود: آشنا ساختن کودکان با قهرمانان و اسطوره‌ها، راه را برای الگوپذیری از آنها و نزدیک شدن به اندیشه و آرمان شخصیت‌های همچون شهید سلیمانی باز می‌کند.

به گفته این استاد اخلاق، آثار منتشر شده با محوریت شهید سلیمانی به نوعی در غربت هستند و این وظیفه تمامی دست اندرکاران و فعالان فرهنگی است که به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در طول سال نسبت به معرفی این کتاب‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل موسسه منتظران منجی در بخش پایانی از سخنان خود تعریف دینداری به مثابه نگاه امیدوارانه به آینده و اثر‌‌ گذاری در آینده را تعریف قرآنی از دینداری دانست که یک ضرورت برای ایجاد تمدن اسلامی است و حاج قاسم بهترین الگو برای این تعریف از دینداری است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس