نویسنده پاکستانی الاصل کتاب سرباز مکتب:

نیمی از شیعیان پاکستان کتاب «سرباز مکتب» را خوانده‌اند / شهید سلیمانی استراتژیستی بابصیرت بود

نویسنده کتاب «سرباز مکتب» تبیین نقش حاج قاسم در منطقه و افشای حقیقت گروهک تروریستی داعش را انگیزه اصلی از نگارش این کتاب عنوان کرد.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم، کتاب «سرباز مکتب» نوشته «سید حسن رضا نقوی» شیعه پاکستانی الاصل از جمله أثار برگزیده ای است که توسط انتشارات «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه سی و چهارم کتاب تهران معرفی شده است.

این کتاب ابتدا با عنوان «مکتب سلیمانی» و به زبان اردو در کشور پاکستان به چاپ رسیید و حالا چند وقتی است تحت عنوان «سرباز مکتب»ه به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

نویسنده کتاب پیش از ظهر امروز مهمان انتشارات مکتب حاج قاسم بود. وی ضمن بازدید از مجموعه آثار منتشر شده توسط این انتشارات و سایر عناوین مکتوب با محوریت شهید سلیمانی، دقایقی را با مدیر انتشارات به گفتگو پرداخت و از دغدغه و انگیزه های نگارش این کتاب صحبت کرد.

نقوی ظهور گروهک تکفیری داعش در سوریه و اخبار ضد و نقیض و اطلاعات مغایر با واقعیتی که توسط رسانه‌های داعش در کشور پاکستان و میان شیعیان این کشور منتشر شد را عاملی دانست که انگیزه اصلی نگارش این کتاب شد.

وی در ادامه اظهار داشت: ورود گروهک داعش به عراق و حضور سازنده شهید سلیمانی در دفاع از حرمین شریفین، موجب شد نام و چهره حاج قاسم در پاکستان بیشتر معرفی شود و بعد از آن بود که تصمیم گرفتم کتابی را با محوریت شخصیت و مجاهدت‌های ایشان، در منطقه و اقدامات داعش در سوریه و عراق منتشر کنم.

وی ضمن اشاره به سختی‌های چاپ کتاب هایی از این دست در کشور پاکستان، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش بسیار و حمایت‌ گروه امامیه پاکستان این کتاب منتشر شد و در فاصله انتشار کتاب تاکنون، تقریبا بیش از نیمی از شیعیان این کشور، کتاب را خوانده‌اند.

نقوی که روزهای پایانی تحصیل خود در مقطع دکتری مدیریت دولتی دانشگاه تهران را پشت سر می‌گذارد، حاج قاسم را شخصیتی محبوب در میان دانشگاهیان دانست و تصریح کرد: جامعه دانشگاهی فارغ از سلیقه و گرایش سیاسی و حتی افرادی که نسبت به سیاست‌های کشور و دولت ایران بدبین هستند، در مواجهه با شهید سلیمانی جانب احترام را رعایت می‌کنند.

این نویسنده پاکستانی الاصل از شهید سلیمانی به عنوان استراتژیستی دوراندیش و بابصیرت یاد کرد که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای منطقه و حتی فراتر از آن شخصیتی محبوب است و افزود: هرچند حاج قاسم دارای شناسنامه ایرانی است اما تنها متعلق به مردم ایران نیست. او شخصیتی جهانی است و به همین دلیل است که بعد از شهادت فرمانده سپاه قدس ایران، مردم فلسطین با عنوان «شهید قدس» از او یاد کردند، مردم لبنان او را «شهید مقاومت» خواندند، مردم عراق و سوریه به او لقب «سالار شهدای مدافعین حرم» دادند و مردم پاکستان با نام «بنیان‌گذار جبههٔ مقاومت» از این انقلابی مبارز تحلیل کردند.

پرداختن به تمام ابعاد شخصیت شهید سلیمانی از جمله حسن رفتار او در مواجهه با مردم بویژه جوانان نکته‌ای بود که نویسنده کتاب سرباز مکتب بر آن تاکید و خاطرنشان کرد: این حقایق باید برای نسل امروز و آینده به درستی ترسیم شود و الگویی از این شخصیت به جهان مصادره گردد.

نقوی درپایان افزود: به نظرم در این سه قرن اخیر از غیر علماء هیچ فردی را نمی شناسم که به اندازه حاج قاسم سلیمانی به اسلام و تشییع خدمت کرده باشد.

لازم به ذکر است کتاب «سرباز مکتب» با ترجمه «سیدعبدالحسین رئیس‌‌السادات» توسط نشر «صاد» منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به آثار مطالعاتی جبهه انقلاب قرار گرفته است.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس