قدرت، اعتبار و تقوای شهید سلیمانی خاص بود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:پیدا کردن مشابه برای حاج قاسم بسیار دشوار است؛ اینکه چرا سردار سلیمانی و شهید آوینی بزرگ بودند را باید در ظرف زمانی خود آنها بررسی کرد.

به گزارش  بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا، بیژن نوباوه در همایش «مرتضی علی» با بیان اینکه شهیدان درس بزرگی به ملت ایران دادند، اظهارداشت: امروز بزرگداشت ۲ شهید بزرگوار که الگوی مهمی در جامعه اسلامی به حساب می‌آیند در شیراز برگزار شد. این ما هستیم که نیاز به شهدا داریم. شهدا در نزد خداوند زنده و نظاره‌گر رفتار و کردار ما هستند و ما برای ماندگاری خودمان نیاز به برگزاری این بزرگداشت‌ها داریم‌؛ همان‌گونه که خاطره سید شهدا، علی مرتضی و بشارت‌های همه بزرگان که در راه بشریت جان خود را فدا کردند گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: شهدا مردان زمان خود بودند و ما باید بدنبال پاسخی برای این پرسش باشیم که شهدا چگونه می‌اندیشیدند. اگر بعد از ۱۴۰۰ سال اسم سیدالشهدا دلهای ما را روانه دنیای دیگر می‌کند به دلیل قدرت این مرد بزرگ و اتصال او به ابدیت است

نوباوه عنوان کرد: در زمان شهادت حاج قاسم تلاش بسیاری شد که مشابهی برای این شهید بزرگوار پیدا کنند. اما سیطره نفوذ سردار سلیمانی، قدرت نظامی، اعتبار و تقوای او به گونه‌ای بود که پیدا کردن مشابه برای او بسیار دشوار بود؛ اینکه چرا سردار سلیمانی و شهید آوینی بزرگ بودند را باید در ظرف زمانی خود آنها بررسی کرد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس