نویسنده کتاب سلیمانی عزیز۲:

نام حاج قاسم مغناطیس دارد/ باید از تولید و انتشار آثار سخیف در ارتباط با شهید سلیمانی جلوگیری کرد

«مهدی قربانی» نویسنده کتاب «سلیمانی عزیز۲» بیان جلوه‌های مردمی بودن حاج قاسم را وجه تمایز این کتاب در مقایسه با دیگر آثار منتشر شده دانست و تاکید کرد: باید از تولید انبوه آثار سخیف در مورد این شخصیت جلوگیری کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، همه آدم‌های که کتاب «سلیمانی عزیز ۲» را خوانده‌اند، اذعان دارند که این کتاب در مقایسه با آثار منتشر شده پیرامون شخصیت شهید «قاسم سلیمانی» بیشتر از یک سر و گردن بالاتر است و ارزش بارها خواندن دارد. کتابی که مخاطبش پای صفحات آن اشک می‌ریزد.

به رشته تحریر درآوردن برش‌هایی از زندگی مرد تراز اول جبهه مقاومت که در آن واحد دغدغه درد مردم را دارد و غم نان و جانشان را بر دوش می‌کشد، تنها بخشی از آن چیزی است که سلیمانی عزیز ۲ را به واقع عزیزتر از قبل کرده و شاید این دست تولیدات محتوایی است که موجب می‌شود خواننده از هر جنس و سلیقه‌ای بفهمد سلیمانی همانی است که باید با احترام چنین خطاب کرد تویی که نمی‌شناختمت.

ظهر جمعه، سومین روز کار نمایشگاه کتاب تهران، غرفه انتشارات «مکتب حاج قاسم»، در شلوغی رفت و آمد بازدیدکنندگان غرفه، «مهدی قربانی» عضو گروه گردآوری کتاب «سلیمانی عزیز ۱» و مولف کتاب «سلیمانی عزیز ۲» مهمان انتشارات است.

این نویسنده در اهمیت کار محتوایی در خصوص شخصیت شهید سلیمانی می‌گوید: وظیفه مکتب حاج قاسم تلاش بی‌وقفه برای تولید محتوای فاخر و مستند بویژه جمع‌آوری، تدوین و انتشار خاطرات شهید سلیمانی است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای این کار استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه همه اطرافیان حاج قاسم اعم از همرزمان، همکاران، حتی راننده و همسایه و دوستان حاج قاسم می‌توانند مخاطب قرار گیرند، تصریح کرد: نباید فرصت را از دست داد، زمان به سرعت می‌گذرد و باید با تمام توان برای ثبت روایات دست اول تلاش کرد.

این نویسنده با انتقاد از حجم انبوه کتاب‌هایی که بعضاً با محتوایی کم وزن پیرامون شهید سلیمانی تولید و منتشر می‌شوند، تاکید کرد: این وظیفه جایی مثل بنیاد مکتب حاج قاسم است که با اعمال فیلترهایی، از تولید و چاپ آثار تکراری و سخیف جلوگیری کند.

قربانی در بخش دیگری از این گفتگو اشاره‌ای هم به کتاب «سلیمانی عزیز۲» داشت و گفت: شهید سلیمانی قبل از اینکه در منطقه و میدان جنگ فتح الفتوح کند، در میان مردم فتح القلوب داشته است. این که شخصیت نظامی بلند مرتبه و مرد طراز اول جبهه مقاومت در بحبوحه جنگ و مبارزه، اما از کیلومترها آنسوتر لحظه‌ای از درد و رنج مردم عادی غافل نیست، این واقعا دست نیافتنی است و هیچ کجای دنیا چنین شخصیتی را نمی‌توان سراغ گرفت.

قربانی بیان جلوه‌های مردمی بودن شهید سلیمانی را وجه تمایز این کتاب در مقایسه با دیگر آثار منتشر شده این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: در کنار مردم و با مردم بودن؛ شاخصه اصلی این مرد بزرگ بود و مدال افتخاری که خداوند نصیب این شهید عزیز کرد به‌واسطه همین مردمی بودن نصیبشان شد.

این نویسنده و فعال حوزه نشر کتاب در خاتمه جهت هرگونه همکاری و فعالیت مشترک با محوریت تولید محتوا پیرامون شخصیت و اندیشه شهید سلیمانی اعلام آمادگی کرد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس