بیداری جهان اسلام مرهون رشادت‌ها و خون‌های پاک شهیدانی از قبیل سردار سلیمانی است

مسلم قبادیان گفت: شهید قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت نقش بسیار مهمی داشت و بیداری جهان اسلام مرهون رشادت‌ها و خون‌های پاک شهیدانی از قبیل سردار سلیمانی است.

به گزارش بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایکنا، مسلم قبادیان، رئیس دانشگاه فرهنگیان البرز، ۹ اردیبهشت در همایش بین‌المللی معلمان مقاومت که با حضور نمایندگان ۲۰ کشور در دانشگاه فرهنگیان حکیم ابوالقاسم فردوسی کرج برگزار شد، اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی در تقویت محور مقاومت نقش بسیار مهمی داشت و بیداری جهان اسلام مرهون رشادت‌ها و خون‌های پاک شهیدانی از قبیل سردار سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه اخلاص و بندگی پاک ویژگی بارز سردار دل‌ها بود و این خصوصیت، وی را در جهان اسلام و سراسر دنیا محبوب کرد، گفت: دشمنان تصور داشتند که با به شهادت رساندن سردار سلیمانی همه چیز تمام می‌شود در حالی که با شهادت حاج قاسم حرکت و مسیر جهان اسلام در محور مقاومت باز شد و نه تنها دشمنان به هدف خود نرسیدند بلکه این شهادت باعث بیداری بیشتر در جهان اسلام شد.

این مسئول در ادامه بر لزوم وحدت جهان اسلام تأکید کرد و افزود: مسلمانان نباید زیر بار ظلم و استکبار بروند و اصل اسلام هم بر پایه استکبارستیزی و ایستادگی در مقابل ظلم بنا نهاده شده است.

قبادیان با بیان اینکه مسلمانان هیچ‌گاه زیر بار ظلم نرفته‌اند، گفت: وحدت رمز پیروزی جهان اسلام است و شیعه و سنی در ۹۵ درصد موارد با هم مشترک هستند. این اصل برای ترویج اسلام و قرآن اصلی اساسی است و باید همیشه محور برنامه‌ها باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان البرز تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاهی که کشور در عرصه ملی و بین‌المللی هم کسب کرده است نتیجه توجه به اصل وحدت بوده است، چراکه اگر این وحدت وجود نداشت اصلا انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

در ادامه علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه شهید سلیمانی فرهنگ مقاومت را جهانی کرد، گفت: دشمن به دنبال کوتاه‌ کردن دست دانش‌آموزان از تعلیم و تربیت است و ترویج مقاومت در این حوزه بسیار متفاوت با حوزه‌های دیگر است چون پایه و اساس این نوع مقاومت مبانی اعتقادی است.

وی با تأکید بر اینکه باید واژه مقاومت را با الگوبرداری از شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان به شیوه نوین تبیین کنیم، افزود: تلاش داریم تا سبک زندگی و فرهنگ مقاومت در مدارس ما ساری و جاری باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه بهترین کسانی که می‌توانند فرهنگ مقاومت را به خانواده‌ها و جامعه منتقل کنند دانش‌آموزان هستند، گفت: با ترویج فرهنگ مقاومت جامعه در مقابل بسیاری از آسیب‌ها مصون می‌شود و تمام نقشه‌های دشمنان برای تسلط به این مرز و بوم خنثی خواهد شد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس