تفکر حاج قاسم حفظ انسجام و وحدت است

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی، مکتب اهل بیت و عاشوراست، گفت: تفکر حاج قاسم، حفظ انسجام و وحدت است و معلوم است که دشمن این را نمی‌خواهد زیرا دشمن درصدد ایجاد انشقاق در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم به نقل از ایرنا، سردار حسین‌ معروفی در افتتاحیه برنامه راویان مکتب شهید سلیمانی با اشاره به ویژگی‌های این شهید بزرگوار افزود: اگر می‌خواهیم شخصیت عزیز این سرباز اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی را به جامعه معرفی کنیم اول باید شخصیت ایشان را به درستی درک کنیم و متوجه شویم تا بتوانیم مفهوم مکتب را جاری و ساری کنیم.

وی با اشاره به ویژگی گذشت در شخصیت سردار سلیمانی اظهار داشت: اولین گذشت در وجود شهید سلیمانی گذشت از گناه بود، ایشان طهارت جسم و روح داشت و اهل گناه نبود و برای این طهارت ایمانش عملی و حقیقی بود و حسن‌‌‎ظن به خداوند داشت.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: زمانی انسان به خدا حسن‌ظن داشته باشد دیگر کدخدایی را در جهان نمی‌شناسد و می‌داند بالاترین قدرت در عالم خداوند است.

وی با اشاره به اینکه هیچ فرمانده‌ای به اندازه حاج قاسم اقتدار نداشت و هیچ فرمانده‌ای مانند ایشان اهل گریه نبود، گفت: دومین وجه از ویژگی گذشت در شخصیت شهید سلیمانی، گذشت از مال و عدم توسل به دنیا بود.

سردار معروفی تصریح کرد: افرادی که برای خود عقبه مادی تعریف می‌کنند نمی‌توانند در راه خدا جهاد کند، در طول تاریخ انقلاب شما یک شهیدی را پیدا نمی‌کنید که عقبه مادی داشته باشد.

وی بیان کرد: سومین وجه از ویژگی گذشت شهید سلیمانی، گذشت از آبرو برای دین خدا، مسلمین و انقلاب بود، ایشان معتقد بودند اگر ذره‌ای آبرو داریم این آبرو را ذات اقدس عالم، اهل بیت (ع) و مردم به ما داده اند و باید هزینه خودشان کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسبج مستضعفین با اشاره به اینکه برای هر جایگاهی در این کشور ۷۲ شهید داده شده است، گفت: حاج قاسم آبرویش را خرج اهل‌بیت و دین خدا می‌کرد.

معروفی با اشاره به چهارمین وجه از ویژگی گذشت در شهید سلیمانی، گفت: این وجه، گذشت از عزیزان بود، به جرات می‌گویم خانواده شهید سلیمانی طی ۲۱ سال که ایشان در جبهه بودند وی را سیر ندیدند و با نگرانی زندگی کردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسبج مستضعفین پنجمین وجه از ویژگی گذشت در شهید سلیمانی را، گذشت از جان عنوان کرد و افزود: همه ما می‌میریم اما نوع رفتن ما چقدر مهم است.

وی بیان کرد: دشمنی که حاج قاسم را از نظر فیزیکی حذف کرد، نمی‌خواهد بگذارد، تفکر حاج قاسم باشد زیرا می‌داند این تفکر به‌معنای اتحاد، وحدت و تولید قدرت است و معلوم است دشمن این را نمی‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه نطفه انقلاب اسلامی در عاشورا بسته شد، اظهار داشت: حاج قاسم عملگرای مکتب وحی است و آنچه امامین انقلاب ترسیم کردند حاج قاسم به عنوان سرباز آنها را عملیاتی و بسترسازی کرد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی گره قلبی شیعه عراقی با شیعه ایرانی را ایجاد کرد، تصریح کرد: ما به دنبال تولید اندیشه هستیم و در نظام تبیین اهل بیتی، اهل و مکتب حاج قاسم باید انسان تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسبج مستضعفین گفت: انقلاب با مردم تعریف می شود، مردم پای دین خدا و انقلاب ایستادند و دست رد به سینه دشمنان زدند.

وی با اشاره به یکسری نظامات در مکتب شهید سلیمانی، گفت: نظام اول مکتب شهید سلیمانی، نظام ولایی است، نظام ولایی حاج قاسم فراتر از نظام ولایت پذیری است، نظام ولایی ایشان نظام ولایی باوری است یعنی ایشان منتظر دستور گرفتن نبود بلکه به میل ولی عمل می‌کرد.

معروفی با اشاره به اینکه هر‌ کسی می‌خواهد ولایت را بشناسد باید شخصیت حاج قاسم سلیمانی را مطالعه کند، اظهار داشت: نظام دوم در تفکر شهید سلیمانی، مدیریت انقلاب اسلامی است و این مدیریت به معنی رسالت محوری، غیرمحافظه‌کاری و غیرسیاست‌کاری است.

وی با اشاره به اینکه پایه اعتقادی شهید سلیمانی اخلاص در عمل بود، گفت: وحدت و تقریب و رفاقت دیگر نظامات مکتب شهید سلیمانی هستند، در نظام رفاقت ایشان اعتقاد داشت هر کسی به اندازه یک نخ قرقره به انقلاب وصل است باید با ریسمان به او اتصال پیدا کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسبج مستضعفین بیان کرد: شهید سلیمانی معادلات حوزه معنویت را برهم زد، ایشان نشان داد می‌توان در عین سرلشگر و فرمانده بودن بزرگترین عارف الی‌الله نیز بود.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس