پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت کودکان:

حاج قاسم را با نگاه هنرمندانه کودک پسند تعریف کنیم

«غلامرضا حیدری ابهری» نویسنده و محقق حوزه تعلیم و تربیت کودکان معتقد است روایت زندگی حاج قاسم را باید با نگاهی هنرمندانه برای کودکان به تصویر کشید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، این کلام مولانا که گفت: «چون که با کودک سر و کارت فُتاد پس زبان کودکی باید گشاد» بیشتر از آنکه شعر شاعری بلنداوازه باشد، خط مشی است برای هر‌کاری که قرار است در حوزه مهم و اثرگذاری همچون کودک و نوجوان انجام شود

تولید محتوا با موضوع شهید «قاسم سلیمانی» برای کودکان موضوعی بود که مدیر انتشارات «مکتب حاج قاسم» در گپ و گفت صمیمانه با «غلامرضا حیدری ابهری» نویسنده و محقق حوزه تعلیم و تربیت کودک مطرح کرد.

این چهره فعال معتقد است لحظه به لحظه زندگی شهید سلیمانی پر است از حکایات و قصه‌های که هرچند بسیاری از آنها روایت شده اما بسیاری دیگر نیز هنوز ناگفته مانده است.

صاحب کتاب «محمد (ص) مثل گل بود» در بخش دیگری از سخنان خود بر کار کارشناسی شده و تعریف هنرمندانه کودک پسند از زندگی این چهره محبوب تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه کودکان نیاز به انبوه مطلب نداریم. باید اتفاقات زندگی شهید سلیمانی و شخصیت‌‎های دینی و ملی را آن‌گونه که بوده و با بیان قوی توصیف کرد تا معنا پیدا کند و به جان مخاطب بنشیند.

این پژوهشگر حوزه کودک البته نگاهی انتقادی هم به آثاری داشت که در این حوزه به چاپ رسیده ولی قوت چندانی برای نفوذ به ذهن کودکانی که حاج قاسم را ندیده و نشناخته‌اند ندارد و ادامه داد: ناشران و فعالان حوزه کودک که دغدغه تولید محتوا با این موضوع و موضوعاتی از این دست را دارند باید کارشان نتیجه بخش باشد.



دیدگاهی ثبت نشده است

فراخوان کنگرۀ ملی شعر شهید القدس